Monday, August 20, 2007

Aku Ingin Disayangi...

----Aku Ingin Disayangi----

Setiap insan di maya ini
ingin disayangi
jua ingin menyayangi
namun tak semua bernasib baik
dapat dirinya dikasihi
oleh insan yang disayangi

Hati rasa kekosongan
kesepian mencengkam perasaan
walau dikelilingi sahabat dan keluarga
diri tetap rasa terpinggir
dalam keseorangan
menyendiri tanpa cinta

Aku pernah disayangi
melalui saat terindah
namun aku jua pernah dilukai
oleh insan yang kusayangi
tinggallah aku keseorangan
sepi tanpa cinta
menggengam rindu tanpa nokhtah
atas suatu kegagalan
perhubungan yang rapuh
tak guna lagi meratap perpisahan
kerana semuanya tinggal kenangan

Aku ingin disayangi
sekali lagi
oleh insan yg mengerti diri ini
pergilah sepi
hadirlah cinta
janganlah hati ini disakiti
berulang kali...

----Khalil Gibran----

No comments: